marți, 3 august 2010
Video and Communication - Media Education across the Curriculum
video = DIVIS workshop Berlin May 2010
Video and Communication - Media Education across the Curriculum
17-21 mai 2010 Berlin
"Video and Communication - Media Education across the Curriculum" este un curs de formare pentru profesori din toata aria curriculara care lucreaza cu copii intre 9 si 14 ani. Participarea se face prin intermediul burselor Comenius.
Cursul a avut o durata de 5 zile.
Zilele de curs au fost organizate sub forma unor ateliere video în care am lucrat pe grupe, au avut loc prezentări video şi mese rotunde pe subiecte din sfera Educaţiei Media. Fiecare zi avea ca subiect o materie abordată crosscurriculum pentru integrarea Educaţiei Media în procesul de învăţare; am trecut prin subiecte de Biologie, de Limbă, de Istorie şi de Artă urmând rezolvarea unor task-uri specifice care cuprindeau probleme de tehnică, conţinut, analiză şi evaluare.
Luni 17 mai -"Biologie"
Cursul a început cu o evaluare iniţială a grupului pentru a afla abilităţile tehnice, background-ul profesional şi aşteptările faţă de curs ale participanţilor.
Exerciţiu de editare „Park” a constat din realizarea unui filmuleţ de 20 secunde folosind imagini statice şi sunete prestabilite, în echipe câte 2 cursanţi folosind MovieMaker. Etapele exerciţiului: vizionare imagini, alegere 5 imagini şi sunet, vizionare film şi verificare mesaj, finalizare film. Evaluarea finală a fost comună pe toate filmele.
Tema este pe cât de simplă pe atât de complexă pentru elevi. Ei pot învăţa în acelaşi timp să lucreze în echipă, să editeze un material video foarte simplu, să înveţe modul în care funcţionează programul de editare, să facă analiza materialului dat cât şi autoanaliza materialului realizat, analiza critică este extrem de importantă în Educaţia Media. Ca abordare crosscuriculum tema poate deschide discuţii educative despre modul în care imaginile video-TV sunt realizate şi interpretate, despre reprezentarea lumii în video.
Acest exercitiu se mai gaseste si aici intr-o forma iteractiva.
Marţi 18 mai-"Limbi"
Tematica zile a fost realizată şi prezentată de Natascha de Bel, Olanda din proiectul internaţional Divisproject.eu. (vezi filmuletul de la inceputul postari)
Metodele de învăţare au fost mai multe exerciţii de învăţare activă. Conţinuturile erau scenete cu accent pe jocul de roluri, realizarea de storyboard-uri şi punerea în scenă a unor expresii, proverbe şi situaţii. Subiectul central fiind limbi străine am analizat modul în care prin video se pot realiza proiecte sugestive cu elevii cu scopul de a învăţa o limbă străină.
Seara am analizat mai multe platforme video pe internet cum ar fi YouTube, TeacherTube, Vimeo.
Miercuri 19 mai-“Istorie-Memorii”
Realizarea unei „naraţiuni digitale”, o scurtă naraţiune însoţită de imagini statice şi video cu scopul explorării medierii istoriei. Naraţiunea digitală este un minunat instrument pentru a povestii o experienţă personală, pentru a expune opiniile proprii în legătura cu un subiect anume. Ca abordare crosscurriculum se poate discuta despre sintetizarea perioadelor istorice în video, despre reprezentarea sau reconstituirea în imagini a unor evenimente istorice.
Joi 20 mai
Discuţii despre pedagogie, metodologii în Educaţia Media la nivel european.
Câteva concluzii ale discuţiei: se lucrează în echipe de 2-3 elevi, pentru elevii începători tutoriale tehnice, să aibe la dispoziţie exemple, tema clară cu limite bine stabilite, elevii trebuie să găsească singuri soluţiile apoi să facă o analiză critică a rezultatelor , este foarte importantă reflexia, analiza şi autoreflexia; interactivitatea e importantă; procesul de producţie să fie întotdeauna conectat critic cu lumea mediatică.
Vineri 21 mai -”Artă”
Subiectul „Artă”a fost mutat de joi pe vineri.
Am vizionat mai multe proiecte video realizate cu elevi de organizaţia gazdă Kulturring in Berlin e.V., prezentare însoţită de explicaţii şi discuţii despre cum să aplicăm acest gen de teme în context local: „News from Europe”, „Olympic Stars”, „History and Media Literacy”.
Aici se gasesc exemple.
Am invatat animatie stop motion si am vizionat cateva animatii in a doua parte a zilei de vineri.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu